sábado, 25 de dezembro de 2010

outra ideia de galiza

miguel-anxo murado: otra idea de galicia. debate. barcelona 2008.

foi este livro proposta do clube de leitura de vila-garcia. já lera de murado o fim de século em palestina e gostara muito. e este, sendo mui diferente, nom me decepcionou.
diferente ou nom. a atitude do escritor penso que é a mesma: é quem de posicionar-se sem ambiguidades e ao mesmo tempo manter a atitude crítica. algo que admiro porque penso que sou incapaz de fazê-lo.

este ensaio está ideado para un destinatário concreto: o leitor nom-galego que quer conhecer galiza. mas a realidade (triste?) é que muitos galegos e galegas deveriamos lê-lo para aprendermos algo de nós mesmos. muitas das cousas que murado narra som desconhecidas para a maioria da povoaçom galega.

o livro parte da galiza geográfica e dumha figura exemplar: domingo fontám. aí já me ganhou o autor, pois o senhor fontam é para mim um ídolo recente. e é desde a geografia, desde a teoria de que galiza tem já umha paisagem separatista, que murado vai construindo todos os capítulos, aparentemente centrados num tema (a história, a política, a economía, a língua...), mais pesponteados por todos os outros.

O livro procura mais que desmontar tópicos, mostrar a sua fonte, levar-nos á sua origem da mao, num passeio por séculos de história, que se faz ameno e descansado. para mim foi incrível a capacidade do autor para seleccionar aqueles elementos que melhor explicam as ideias (falsas, verídicas) de galiza que polo mundo circulam.

o interessante, para mim, é que nom comparto todas as visons nem todos os pontos de vista do autor, precisamente nuns temas que me tocam muito de cerca e nos que, porvezes, viro visceral. e, sabendo isto, o saibo da leitura é muito grato, e do que dá vontade é de falar e debater, que foi provavelmente a ideia do autor. o livro nom desmerece o nome da editora: umha galiza para o debate.


Nenhum comentário: