sexta-feira, 23 de julho de 2010

as pegadas da vida

tracy chevalier: las huellas de la vida. lumen. barcelona 2010.

dumha ilha a outra, mas por casualidades da vida (presentes que uma recebe). a acçom transcorre na inglaterra vitoriana: três irmãs de boa família londrina vinda a menos, a philpot, som enviadas a viver a lyme regis, umha vila da costa. lá poderám manter certo nível de vida apesar do seu obrigado celibato por falta de dote.

uma delas, elisabeth, descobre o mundo dos fósseis, que pode encontrar escavando nas praias dos arredores. esta dama conhece mary anning, umha buscadora de fósseis que vende para ajudar na sua pobre família. as duas acabam sendo amigas, apesar da diferência de classe e educaçom. as duas vam luitar contra os prejuízos da época para fazer-se valer como expertas em fósseis.

o romance é umha homenagem à literatura feminina victoirana das bronte e da austen (continuamente citada na obra) mas dando-lhe umha reviravolta feminista: as protagonistas som as outras mulheres, as que ficam sem esse happy end de matrimônio-com-alguém-adequado-às-suas-capacidades-sociais-e-económicas. as duas protagonistam acabam solteiras e mal-olhadas por vizinhança e comunidade científica e só som recuperadas e valoradas anos depois.

como tenho debilidade por estas histórias de mulheres ocult(ad)as, gostei deste romance.

Nenhum comentário: