quarta-feira, 3 de agosto de 2011

leituras demoradas: maus tempos

carlos giménez: todo 36-39. malos tiempos. debolsillo, random-house mondadori. madrid 2010.

pensava que a capacidade de debulhar o horror da ditadura franquista estava totalmente desenvolvida no paracuellos que este homem guionizou e desenhou. pode ser. 
mas também hei de aceitar que nom tinha falado do horror da guerra. e esse está aqui, nesta compilaçom de todos os cadernos adicados a contar-nos como vivêrom a guerra en madrid, nesse madrid bloqueado e sitiado polo fascismo e que acabou por render-se à evidência de que o mal, quase sempre, trunfa.
as histórias de malos tiempos tenhem como protagonista umha família normal dum bairro normal de madrid. pai, nai e quatro crianças. pai operário numha fábrica de roupa, nai cuidadora da casa. pai afiliado ao partido socialista. simplesmente. 


através deles, sobre todo das crianças, sabemos dos bombardeios, da fame, das luitas no frente tam afastado que está só a um par de ruas, das mudanças obrigadas polos destroços das bombas e a necessidade de anonimato, da fame, da escaseza e as enfermidades, da irrupçom da tuberculose, do fanatismo, da fame.
e da tenrura e o humor e o amor e a solidariedade. da dignidade das vítimas que renúnciam ao pam do inimigo.
e um epílogo magistral do autor no que se reivindica como historiador objectivo mas nom por isso neutral. 

Nenhum comentário: