sexta-feira, 16 de julho de 2010

ilhas: náufrago

joan de deu prats: náufrago. anaya. madrid 2010.

este, em troca, resultou decepcionante. lim-no entre os dous anteriores, o do senhor pip e o da karana. e claro, nom resiste a comparaçom. nom tem a riqueza poética e metafórica que podem ter os outros dous, tocando temas semelhantes. assim, aparecem culturas nom ocidentais, é tratado o tema do dano medioambiental e a destruçom da bidiversidade tanto natural (aqui centrada numha orquídea) como cultural (aquí um povo das ilhas indonésicas).

mas o autor recorre ao que para mim está algo revisto, e sem aportar novidade: o esquema da pesquisa, da resoluçom de um mistério por parte do protagonista. para mim, peca daquilo que pecam outras obras pensadas para o público juvenil: a simplificaçom; como que está demasiado pensado para trabalhar na escola.

quiçás a estrutura tem algo de original, combinando duas histórias (aparentemente) simultâneas no tempo mas distantes no espaço, com surpreesa final. porém, nom aguenta o contraste com os romances citados.

dá para reflexionar o que faz duma leitura a anterior que tenhas feito. é provável que de nom ter lido aqueles antes de reflectir a minha opiniom sobre este, a mesma teria sido muito mais entusiástica. quem sabe...

Nenhum comentário: