quinta-feira, 20 de maio de 2010

a estranha desapariçom de esme lenoxx

maggie o'farrell. la extraña desaparición de esme lennox. salamandra. barcelona 2009.

umha maravilha em pequeninho. foi a selecçom de há duas sessons do clube de leitura. ninguém sabia dela. foi recomendaçom indirecta da livreira dumha das compis (que bom ter livreiros de cabeceira que saibam daquilo que vendem).

assim que entrei no livro sem muito convencimento. e já nom saim dele até acabá-lo.
a história é simples: iris, umha moça escocesa, recebe a petiçom de acolher a umha velha, após a clausura do hospital psiquiátrico no que a senhorinha, esme, leva sessenta anos internada. iris nada sabia da existência de tal mulher, que resulta ser a sua tia-avó, e decide fazer pesquisas para saber a causa do seu internamento e da sua ocultaçom por parte da própria família.

é certo que trata temas dos que gosto: as marginais, as diferentes, as mulheres tratadas de histéricas e loucas se nom seguem o caminho marcado, mas a razom pola que gostei tanto nom é essa.

o argumento dá para umha história contada linealmente, seguindo o esquema dos romances de intriga, até resolver o mistério. a isso ajudam os obstáculos, como a senilidade alzheimerosa da única pessoa, fóra a louca, que conhece a verdade, a avó de iris, kitty.
mas o que para mim fez do livro umha pequena joia, foi precisamente a maneira de contar. pequenos trechos que misturam passado e presente, a índia e escócia, as vozes de iris, esme e kitty, as vidas de cada umha delas. assim somos as pessoas que lemos, quem devemos reconstruir os factos e decidir que passou e que nom. jogo este último que deu fruto na sessom do clube, porque saírom visons variadas e finais diferentes...

quedei com vontade de ler mais desta mulher.

Um comentário:

Eva disse...

A mí me ha gustado muchísmo este libro.