quarta-feira, 23 de junho de 2010

coraçom gelado

almudena grandes: el corazón helado. ediciones tusquets. barcelona 2007.

gelada fum ficando eu enquanto avançava na leitura. por agora, para mim, um dos melhores textos que lim tratando o tema da guerra civil. impressionante.

impressiona também a enormidade do livro: um romance ao antigo estilo que ronda as novecentas páginas, e que levava messes tirando de mim desde a estante e puxando de mim desde a gordura. mas foi entrar nele e ficar enredada.

porque está mui bem construído. sobretodo isso. estám todos os capítulos tam bem engarçados, tam bem pesponteados, que vas lendo e lendo e lendo até caires na conta de que passaches da página quinhentos.

o romance nasce duma questom complexa: que farias ti de descobrires que a fortuna da tua família, da que levas goçando desde criança, nasceu do expólio a uma (outra e tua) família republicana? en volta desta pergunta vai avançando a trama, enriquecida com umha história de amor que simboliza umha vontade de futuro: a esperanza de superar aquela guerra, esa ditadura e este silêncio.

um dos elementos que mais destacaria é a construçom das personagens, o esforço por nom resultar maniqueia na sua elaboraçom, de maneira que acabas por nom poder evitar, por exemplo, que um falangista (eugénio) che caia bem; o bem descritas que estám as dúvidas e choques da família do protagonista ausente, essas reacçons encontradas de cada um/a dos fillos e fillas perante a descoberta da faceta cínica e criminal do pai perfecto. a poesía que há detrás de muitos dos parágrafos.

fiquei com vontade de ler algo mais desta mulher.

Nenhum comentário: